2030 THINKING

WORKSHOPS

Peoplehouse creëert het bedrijf van de toekomst met de ondernemer van de toekomst. Samen versterken wij jouw positie als koploper in de snel veranderende markt door het faciliteren van workshops die een 2030 mindset bevorderen.

2030 BESTENDIG WORDEN?

  • Probleem

    Los ik het probleem van mijn klant daadwerkelijk op met mijn product?

  • Optimalisatie

    Hoe optimaliseer ik mijn  processen voor zowel de klant als mijn bedrijf.

  • Trends analyseren

    Wat zijn de  nieuwe  trends  binnen mijn sector en hoe zet ik ze om  naar kansen voor mijn bedrijf?

  • Product testen

    Hoe test ik een nieuw product of idee bij mijn doelgroep?

  • Team building

    Hoe kan ik mijn  team in hun kracht zetten?

  • Mindset

    Kan ik ook een ondernemende mindset binnen mijn bedrijf krijgen, die mensen pro-actief maakt.

ONS WORKSHOP AANBOD

TEAM

WORKSHOP TEAM VERTROUWEN

Ontdek de mooiste samenstelling van je team. Een team draait om vertrouwen, autonomie en verbondenheid. Door teamgenoten samen te brengen stimuleer je de onderlinge moraal, eigenaarschap en verantwoordelijkheid en ontdek je nieuwe manieren om samen te werken. Door elkaar de ruimte te geven om de vleugels uit te slaan creëer je een samenwerking waarin collega’s hun volledige potentieel kunnen vervullen.

 

Mijn team is het eigenlijk nooit met elkaar eens. Dit houdt processen op.

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Inzage in gevalideerde methodes en tools om de ondernemende mindset intern te activeren en toe te passen.
  • Draagkracht en ruimte tot innovatie.
  • Ondernemende werknemers.
WORKSHOP OPTIMALE SAMENWERKING

Het voelen en ervaren van een gezamenlijke team, afdeling of bedrijfsstrategie is cruciaal voor het benutten van het volle potentieel van een team. Alleen vanuit een heldere gemene deler kunnen doelen worden opgesteld, taken worden verdeeld en kaders worden bepaald. Deze heldere werkwijze creëert eigenaarschap, onderling committent en drive. Het is de voedingsbodem waarin bestaande producten en diensten alsmaar verbeterd worden en zelf nieuwe concepten ontstaan die een bedrijf of afdeling toekomstbestendig maakt.

Ik wil mijn bedrijfsstrategie gezamenlijk dragen en alle medewerkers onze kpi’s laten dragen.

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Stinky Fish
  • Reflectie
  • Cross-teams
WORKSHOP ENERGIE & TIJDMANAGEMENT

Alles lijkt urgent, maar wat is urgent en belangrijk? Waar geef jij prioriteit aan? Creëer rust en een gevoel van overzicht. Leer tijdens deze sessie efficiënt om te gaan met je energie huishouding, door te bekijken wat energie lekt en geeft. Timemangement leert je hierbij  prioriteiten te geven aan je nooit ophoudende to-do list.

” Ik wil meer overzicht houden door effectiever om te gaan met mijn energie en tijd. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Weekschema
  • Eishenhower matrix
  • Energiemanagement
DE BEWUSTE LEIDER

Wie ben jij als leider? In deze training ga jij (opnieuw) stil staan bij jouw eigen krachtenvelden, jouw eigen WHY. Succes groeit exponentieel als jouw energievelden direct toepasbaar zijn in een werkomgeving. Wij leren jou dit toe te passen op de samenstelling en aansturing van je team. Hoe ziet jouw team er uit? Wat zijn de passies van jouw teamgenoten? Zet je ze momenteel in hun kracht? Hoe kan je de puurheid en innerlijke drive aanspreken van je personeel? Hoe zorg je in je team voor een ondernemende mindset wat de uiteindelijke resultaten van jouw afdeling laat bloeien? Hoe kan je deze ontwikkelingen meenemen in jouw groei, zowel voor jezelf, als voor de mensen in jouw team. En hoe kan je de kracht van onderlinge verbinden inzetten om nog meer exponentiële successen te behalen?

” Ik wil inspiratie krijgen hoe ik mijn team kan managen op een inspirerende manier. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Big Five For Life
  • Simon Sinek ‘why’

KLANT

GROOTS DENKEN STRATEGIE SESSIE

Stel je voor, je hebt 100 miljoen euro te besteden. Wat zou jij allemaal met je bedrijf gaan ondernemen? In een brainstorm sessie gaan we groots denken over de waarde van jouw bedrijf, product of dienst in jouw markt. Deze waarde gaan we vergroten en dit vertalen wij naar realistische en praktisch uitvoerbare milestones. Samen creëren we nieuwe waardeproposities en verdienmodellen.

” Ik wil een ondernemende mindset die mij helpt om vooruit te kijken en kansen creëert.

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Think Big Tool
  • Business Model Canvas
  • Javelins board
  • Value Proposition
1-DAG PRODUCT LANCERING

Met veel interessante ideeën die op de werkvloer ontstaan wordt niets gedaan. Door gebrek aan tijd, kennis of omdat andere zaken voorrang krijgen. In deze training helpen wij het idee om te zetten naar een werkend prototype. Een prototype is een vroege, vrij eenvoudig te bereiken versie van een product die getest is bij potentiële gebruikers / afnemers. De communicatie met deze gebruikers en afnemers is essentieel in het valideren van de werking van het product. Immers, een concept kan alleen maar slagen als deze daadwerkelijk wordt afgenomen. Falen, oftewel, je klant in deze fase iets aanbieden waar hij niet op zit te wachten, is dus uitermate relevante kennis. Het creëert uiteindelijk een kwalitatief sterker eindresultaat van je prototype.

In de pressure cooker van 1 dag doorlopen we de stappen van design thinking om uiteindelijk met een werkend prototype de deur uit te lopen. Dit is het beginpunt van jouw MVP.

” Ik wil meer overzicht houden door effectiever om te gaan met mijn energie en tijd. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • 90 min – Prototype
  • A4 advertisement
  • Javelins board
  • Value Proposition

PROCES OPTIMALISATIE

Door bedrijfsprocessen visueel in kaart te brengen worden  pijn- en winstpunten concreter zichtbaar. Hier kan vervolgens een nieuw plan van aanpak voor worden opgesteld. Zo worden processen geoptimaliseerd, waardoor werknemers efficiënter kunnen werken, hierdoor wordt de klant uiteindelijk beter bedient.

” Ik wil het interne proces optimaliseren zodat er een goede workflow is voor medewerkers en een betere beleving ontstaat voor mijn klant. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Bedrijfsproces visueel
  • Value chain

BUSINESS

STAKEHOLDER MANAGEMENT

Verandering staat bij samenwerken, alleen als alle koppen dezelfde kant op staan, zullen bepaalde doelen worden bereikt. De ondernemende blik van Peoplehouse stelt de juiste scherpe vragen van buitenaf. Zo komt er een transparante agenda, met verantwoordelijkheden en een eensgezind doel op het executie plan te staan.

” Ik wil alle belangrijke partijen uitnodigen om een gezamenlijke koers te bepalen. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Stinky Fish
  • Reflectie
  • Cross-teams

KLANT EMPATHIE

Een propositie is pas succesvol als deze daadwerkelijk door de klant wordt omarmd en hij/zij bereid is voor het product te betalen. Om een product geliefd te maken bij de klant, is het daadwerkelijk begrijpen en aanvoelen wat de klant wil de sleutel tot succes. Door de juiste vragen te stellen kunnen deze behoeftes opgehaald worden. In deze workshop leer je de juiste technieken om in gesprek te gaan met je klant.

” Los ik het probleem van mijn klant daadwerkelijk op met mijn product? 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Klant empathie map
  • Persona’s opmaken
  • Klant dag brainstorm
  • Klantreis in kaart

SALES TIJGER

Het moment van verkopen is essentieel. Leer het gedrag van je klant  te beïnvloeden door te luisteren naar je klant. Wij bieden acquisitie workshops aan waar het draait om persoonlijke verbinding maken. Hierbij staat een stuk inleving in de klant centraal, wat beweegt jouw klant en hoe kun je hem of haar ultiem tot dienst zijn waardoor er een ultieme klantbeleving ontstaat?  Wat beoog jij met je verkoop? Een koninklijke behandeling of juist een snelle en efficiënte doorloop?   Het aangaan van een acquisitiegesprek, aan de hand van rollenspellen kan hier erg effectief voor zijn. Hierbij kan ‘de set’ een fysiek gesprek zijn of een telefoongesprek.  We kunnen ook bekijken wat  een juiste tone of voice is bij het  opstellen van e-mails. Linkedin is een goed online kanaal om verbindingen aan te gaan en  de manier waarop je Linkedin effectief  inzet.

” Ik wil mijn producten beter aan de klant aanbieden waardoor zij overgaan tot afname. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Gesprekstechnieken
  • Rollenspellen
  • Storytelling
  • Design thinking & neuro habits

ONLINE BOOST GROWTH HACKING

Leer viral gaan! Zichtbaarheid vindt zich veel online plaats. Dit is met  een klein budget al realisbaar. Door de juiste advertenties te plaatsen en zoekwoorden op je website, Door een goed afgestemd Linkedinprofiel weten mensen waarvoor ze je kunnen inzetten. In deze workshops vergroten wij je focus op online kanalen zoals je website en socials ( Linkedin, Instagram & Facebook), zodat klanten je beter en sneller kunnen vinden. Op aanvraag regelen wij gastcolleges van influencers en vloggers.

” Ik wil online beter zichtbaar zijn. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Social boost
  • SEO & SEA
  • Content aanscherping

TRENDS

Wij stimuleren bedrijven om een ‘2030 mindset’ te krijgen, met als doel product en/of marketing optimalisatie en werknemerstevredenheid.. Peoplehouse heeft ondernemend wetenschappelijk talent aan boord, compleet up to date van de nieuwste ontwikkelingen om jullie te inspireren. We integreren nieuwe trends in bestaande business en vertalen dit naar disruptieve producten/diensten.

” Ik wil geïnspireerd worden door nieuwe trends en deze omzetten naar kansen voor mijn bedrijf. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • 2030 thinking

DUURZAAMHEID

MVO OMDAT HET LOONT

Veel bedrijven hebben al stappen gezet op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Initiatieven zijn organisch of ad hoc gegroeid. Omdat MVO steeds meer gemeengoed wordt en klanten het vaker verlangen, groeit de behoefte om een volgende stap te zetten: MVO strategisch beter verankeren, waardoor je als bedrijf meer impact kunt maken en meer waarde creëert voor de maatschappij, medewerkers én de eigen organisatie.

In een pressure cooker programma gaan we met een (management/multi disciplinair) team van het bedrijf verkennen welke volgende stappen op het gebied van MVO voor jullie bedrijf wenselijk zijn. Aandachtspunten daarbij zijn: Visie, ambitie, speerpunten en waardecreatie. Welke MVO-thema’s moeten op orde zijn en met welke thema’s wil en kan jouw bedrijf echt het verschil maken. Vervolgens bepaal je wat de rol hiervan is in de positionering en de wijze waarop je merk of bedrijf zich hiermee kan profileren. Om hiermee je marktpositie te verstevigen en impact te maken.

” Ik wil meer focus en samenhang in onze MVO activiteiten, zodat wij meer impact kunnen maken en daarmee ons bedrijf scherper en duidelijker kunnen profileren. 

TOOLS DIE WIJ GEBRUIKEN
  • Stakeholders Analyse
  • MVO SWOT
  • Materialiteit Matrix
  • Open branding roadmap

WHY BOOK IT?

  • Een ondernemersgeest ontwikkelen bij medewerkers.
  • Dichterbij je klant staan waardoor producten en diensten verbeteren.
  • 2 creatieve, energieke en scherpe facilitators die de workshop(s) begeleiden.
  • Ideeën  genereren op basis van trends in de markt waardoor uitgebreide of verbeterde verdienmodellen ontstaan.
  • Aan de hand van borging executie stimuleren.